timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Hengerfej kérdés

2008.05.25. 22:54 - ave

Szabyk barátom barátjának segítségével sikerült eljuttatnom gépműhelybe a befecskendezősre alakítani tervezett motor hengerfejét, amit láthattatok rossz állapotban is.
Két szelepet cserélni is kellett, valamint kihozták egyformára a négy égésteret.
(Nem kértem égéstér polirozást, meg egyéb nyalánkságot, szóval nem kell csodálatosan szépet várni.)

A kiköbölés eredményét megkaptam a hengerfejje írva, és biza ekkor már tudtam, miért volt ennyi bajom ezzel a motorral. A gyári hengerfej magassága évjárattól függően 73.5-74mm, ezzel 44cm3 az égéstér, ehelyett az én hengerfejem a mostani 0.25mm levétele után 71mm lett és 35cm3.
Nálam összesen talán 0.5 mm jött le a 2-3 síkolás során, szóval a javát még az autó valamelyik korábbi tulaja tüntettette el. ĺgy utólag persze fogalmam sincs, miért nem mértem meg korábban. :|

Számolgatva egy kicsit kiderült, hogy jóval 9:1 feletti sűrítéssel versenyeztem.  Ez persze egy modern sokszelepes motoron nem olyan extrém magas, turbófeltöltés mellett sem, de az én állandó szegény keverék problémámmal kombinálva ez bizony gyilkos konfig volt.  Még szerencse, hogy nem is nagyon akartam 1.2bar feletti töltőnyomással menni, csak az utolsó versenyen. Igaz, akkor versenybenzinnel próbáltam bebiztosítani magam, de hiába.

Na de mindegy is mi volt, az a kérdés mihez kezdek ezzel a hengerfejjel.
Ha összrakom így a motort, kb. 9.5:1 sűrítési viszonyt kapnék, ezt polcról levehető alacsony kompressziós dugattyúkkal sem tudnám a gyári szintig (8:1) levinni, annál alacsonyabb egyedi gyártású dugattyúval viszont az hengerfej sík felülete és a dugattyú közti távolság túlságosan megnő, pedig ugye nem véletlen, hogy azt úgy tervezték meg, ahogy. (lehet googlizni a "squish area" kifejezésre)

Hajlottam arra a megoldásra is, hogy jó lesz ez a motor magas kompressziósnak is, utcai autóba, 1 bar töltőnyomáshoz, az EFI-vel úgy is több mint elég erőt adna egy könnyű elsőkerekes autónak.

Aztán eszembe jutott van nekem még egy tartalék hengerfejem, botrányos állapotban, szelepek nélkül, gondoltam, veszek 8 szelepet, megcsináltatom azt is, ezt meg elteszem későbbre, ki tudja, lehet akarok majd magas kompressziót mégis. Aztán beugrott, hogy akkor vehetnék szeleprúgókat is megint, de minek, amikor már van.   Szóval vagy megbontom az elkészültet mégis, vagy...

Vagy van harmadik verzió. Az összetört autómban még mindig ott virít a régi motorom, ami nem kicsit kopott már, viszont azon a hengerfej megvan csinálva rendesen. Azt a motort úgyis meg kellene már bontani, mert dől az olaj orrán száján, így az lesz a következő, hogy leveszem róla a hengerfejet (1-2 hét, ráéerek) és annak állapota alapján döntők mi legyen.










                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327